7 recomandări nutriționale pentru concediu

holiday.jpg

Dacă mergeți într-un city break, cu multe obiective turistice pe listă, nu ar trebui să vă faceți griji. Probabil că veți face între 8000-10000 de pași pe zi și nu veți avea timp de mese cu multe mâncăruri.

Dacă, însă, mergeți la relaxare, eventual cu mese incluse și oferite în stil ‘bufet suedez’, atunci rezultatul poate fi îngrijorator, dpdv al greutății, la întoarcerea acasă. Un plus de 2-3 kg pe cântar nu sunt o bucurie nici pentru femei, nici pentru bărbați. Greu de crezut că te poți îngrășa 2-3 kg într-o săptămână, dar foarte posibil.

De ce? Ideea de relaxare, de a renunța la reguli, cumulată cu lipsa mișcării, mâncarea din belșug, multitudinea de băuturi dulci, alcoolice sau nonalcoolice, toate sunt o misiune prea grea pentru digestia noastra, rezultat: +3 kg!

Și asta nu ar fi nicio problemă dacă în urmatoarele săptămâni am reuși să le dăm jos. Dar, din experiența mea și nu numai, ce s-a pus e bine pus.

Soluția? Recomandări nutriționale generale pe care le puteți aplica în mod personalizat (după gust):

  1.    1. Luați un mic dejun cât mai frugal. 

Știu că e aproape imposibil când vezi atâtea alimente afișate care îți fac cu ochiul. E simplu, nu te uita la ele! Mergi direct la masa cu apă, cafea și alege un fruct, o briosă sau un croissant. Atât! Savurează-le!

    2. Nu ciuguliți între mese.

Chiar dacă întâlnești la piscină sau pe plajă snack-uri, nu te atinge de ele. Te amăgesc, au multă sare/zahăr si grăsimi. De obicei aceste ciuguleli conțin multe calorii, cât o masă de prânz, dar de care nu suntem conștienti că le mâncăm. Chiar dacă poftiți, nu cedați tentației. 

   3. Beți multă apă plată, infuzată cu fructe, limonadă, toate fără zahăr sau alți indulcitori

Nu vă faceți viața mai dulce cu sucuri sau cockteiluri colorate. Nu se va îmbunătăți nimic, ba chiar veți avea o greutate mai mare de purtat în jurul abdomenului. 

   4. Faceți mișcare.

Înotați, alergați, mergeți pe jos sau orice alte exerciții simple (abdomene, genoflexiuni, fandări, flotări etc) fără să exagerați. Nu lăsați să treacă o zi, fie ea și de concediu, fără puțină mișcare. Surprinzator, o să vă simțiți bine și, în plus, vă va ajuta să consumați câteva calorii.

   5. Mâncați la pranz un singur fel de mancare și un desert mic.

Alegeți-vă meniul care vă atrage cel mai mult, pe care nu îl mâncați în mod obișnuit acasă. Puneți suficient în farfurie, mâncați încet, mestecați mai mult decât de obicei, dar nu mai faceți refill indiferent cât de bun a fost. 

Bonus puteți să vă alegeți o prăjiturică și, ca să mâncați diversificat, partenerul să își aleagă diferit (poate o felie de pepene sau o cupă de înghețată). Nu le mâncați pe amândouă! Doar gustați.

   6. Nu exagerați cu alcoolul.

Chiar dacă e liber la alcool, păstrați măsura. Fiind cald, probabil că veți considera berea ca fiind o răcoritoare binefăcătoare. Dar nu e chiar așa. Beți apă de sete și după aceea comandați o bere. O veți savura mai bine și veți consuma mai puțin cu 400kcal.

Aceeași atenționare este valabilă și la cină când toată lumea bea câte ceva, fiecare după preferințe. Comandați și apă de fiecare dată! Este un truc bun care vă ajută să diluați alcoolul ingerat și să prelungiți timpul dintre băuturi.

   7. Cina să vă țină de foame fără să vă umple maxim stomacul.

Alegeți o friptură slabă făcută la grătar sau un pește (de preferat să nu fie făcut pane). Garnisiți cu legume și salate după pofta inimii. Și cam atât. Fără să faceți încă o reumplere și fără ceva dulce.

Dacă doriți un plan de mese pentru concediu și alte trucuri care să vă permită și desfătarea gustului și menținerea în parametri corporali, vă aștept la o consultatie: https://digestmed.ro/program-personalizat-aleg-un-stil-de-viata-sanatos/

Este greu dar nu imposibil să vă distrati, să vă relaxati și să vă întoarceți cu forțele refăcute și nu cu extra-kilograme.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


FACEBOOK

Facebook Pagelike Widget

RECOMAND

PARTENERI

restocracy