Ce manâncă oamenii fericiți? 10 alimente care stimulează cei 4 hormoni ai fericirii

hormoni-fericire.jpg

Fericirea, în înțelesul ei larg, pe care îl dăm conceptului cei mai mulți dintre noi, este în strânsă legătură de cauzalitate cu anumite aspecte funcționale ale creierului și, mai concret, cu 4 hormoni produși de acesta: serotonina, endorfinele, dopamina și oxitocina. Dar ce anume influențează această activitate a creierului și, implicit, starea noastră de bine? Avem la dispoziție modalități prin care o putem stimula și optimiza?

Ei, bine, din fericire, da, există modalități prin care putem face acest lucru, iar o dietă adecvată este unul dintre principalele mijloace. De aceea, astăzi am ales ca, în locul unui articol mai teoretic, dedicat celor 4 hormoni ai fericirii, să trec în revistă 10 dintre alimentele care au un puternic efect asupra secreției acestor substanțe. Iată care sunt acestea:

1. Ciocolata neagră

Aceasta este bogată în antioxidanți și conține N-acylethanolamine, care stimulează secreția de endorfine. Acești neurotransmițători ajută în ameliorarea durerilor, induc un sentiment de euforie, întăresc sistemul imunitar și stimulează producerea de hormoni sexuali.

2. Somonul

Somonul este bogat în triptofan, aceasta fiind o substanță care ajută organismul în producerea de serotonină. Consumul de somon reduce inflamațiile, acest lucru datorându-se acizilor grași de tip Omega 3, EPA și DHA. De asemenea, somonul este foarte bogat în vitamina B12, vitamina B6 și alte vitamine ale complexului B, acestea contribuind, de asemenea, la stimularea activității cerebrale și la îmbunătățirea stării generale.

3. Iaurtul grecesc

Acest tip de iaurt este foarte bogat în calciu, acest mineral conducând la ameliorarea stările de iritabilitate, anxietate și depresie. Specialiștii susțin că un aport optim de calciu are ca efect producerea de neurotransmițători specifici stării de bună dispoziție.

4. Avocado

Acest fruct este bogat în vitamina B3, aceasta având un efect de stimulare a secreției de serotonină. De asemenea, avocado este bogat în acizi grași asociați de specialiști cu sănătatea neurologică și cu echilibrarea dispoziției.

5. Midiile

Aceste scoici conțin zinc, iod și seleniu, minerale care au un rol important în reglarea funcției tiroidiene și a dispoziției psiho-emoționale. De asemenea, midiile conțin cantități uriașe de vitamina B12, cu rol în protejarea creierului împotriva inflamațiilor.

6. Nucile și semințele

Toate nucile și semințele conțin triptofan, această substanță fiind un precursor al serotoninei. De asemenea, nucile sunt bogate în antioxidanți, cu rol antidepresiv. Semințele de dovleac sunt bogate în triptofan și pot induce un somn odihnitor, atunci când sunt consumate cu una sau două ore înainte de culcare.

7. Ouăle

Consumul acestora este de un real ajutor în atingerea unei dispoziții optime grație conținutului foarte bogat de T-triptofan. De asemenea, colina din ouă ajută la îmbunătățirea acuității mentale, iar carotenoidele din gălbenuș sunt asociate de studii ale cercetătorilor de la Harvard cu starea de optimism.

8. Bananele

Aceste fructe reprezintă unul dintre cele mai eficiente alimente în ceea ce privește stimularea producerii de serotonină și dopamină. Bananele conțin vitaminele A, C, K și B6, care sunt componente de bază în sinteza neurotransmițătorilor, inclusiv a serotoninei și dopaminei.

9. Sparanghelul

Această plantă este una dintre cele mai bogate surse vegetale de triptofan, substanță despre care am precizat deja că este extrem de eficientă în sintetizarea serotoninei, neurotransmițătorul responsabil cu buna dispoziție și cu prevenirea depresiei. De asemenea, conținutul crescut de folat din sparanghel are, de asemenea, un rol în stimularea dispoziției, fiind dovedit faptul că persoanele care suferă de depresie au de regulă niveluri scăzute de folat.

10. Roșiile cherry

Deși toate roșiile conțin licopen, varietățile cherry sunt și mai bogate în acest nutrient important. Unul dintre beneficiile de bază ale licopenului este prevenirea inflamației asociate de specialiști cu depresia. Pentru îmbunătățirea ratei de absorbție a licopenului se recomandă consumarea roșiilor cherry în combinație cu ulei de măsline.

Voi reveni, cu siguranță, pe acest subiect deosebit de interesant și de important pentru sănătatea și pentru starea noastră de bine. Deocamdată, sper să fi reușit să îți ofer câteva informații care îți vor fi de folos. Te invit să urmărești îndeaproape articolele viitoare, în care voi dezvălui cele mai interesante, noi și folositoare informații cu privire la sănătate și nu numai. De asemenea, te rog să comentezi, să propui subiecte sau să adresezi întrebările care te frământă. Promit că voi ține cont de părerile tale și că voi răspunde tuturor.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


FACEBOOK

Facebook Pagelike Widget

RECOMAND

alimentespeciale.ro

Parteneri

restocracy