Cum te poate ajuta o dietă redusă Fodmap în caz de colon iritabil

WhatsApp-Image-2020-12-29-at-11.35.22-1-1280x720.jpeg

Ai fost diagnosticat cu Sindrom de colon iritabil (IBS) și vrei să știi cum te poate ajuta o dieta redusă Fodmap? În primă fază adresează-te medicului sau nutriționistului pentru a stabili împreună o strategie.

IBS este o tulburare gastrointestinală în care intestinul devine mai sensibil iar mușchii sistemului digestiv au contracții anormale care afectează mișcările intestinale. IBS nu poate fi vindecat dar, vestea bună este că, poate fi gestionat pentru a minimiza efectul asupra sănătății și calității vieții tale. 

Aceast sindrom este destul de comun, afectează 1 din 10 persoane din Statele Unite în fiecare an. Cu simptome precum crampe, diaree, gaze și balonare, nu este de mirare că aceasta poate avea un efect semnificativ asupra calității vieții unei persoane.

Dieta este un mod în care oamenii gestionează simptomele IBS. O abordare obișnuită a tratamentului este evitarea alimentelor care declanșează aceste simptome.

Dar dacă aveți probleme cu identificarea alimentelor declanșatoare, puteți beneficia de adoptarea unei diete de eliminare. Una dintre cele mai bune diete de eliminare pentru persoanele cu IBS este o dietă cu conținut scăzut de FODMAP.

 

 

 

FODMAP înseamnă oligozaharide fermentabile, dizaharide, monozaharide și polioli.

Aceștia sunt carbohidrați cu lanț scurt cu absorbție intestinală slabă. Se găsesc în multe alimente și sunt asociate cu probleme ale IBS, cum ar fi diareea, balonarea, durerile abdominale și flatulența.

 

 

Următoarele alimente conțin FODMAPs:

oligozaharide, inclusiv fructani (grâu, ceapă, usturoi) și galactani (fasole, linte, soia)

dizaharide, inclusiv lactoză (în lapte și alte produse lactate)

monozaharide, inclusiv fructoză (în mere, miere)

polioli, inclusiv sorbitol și manitol (în unele fructe, legume, îndulcitori artificiali).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieta cu conținut scăzut de FODMAP funcționează în două faze.

În primul rând, eliminați majoritatea alimentelor FODMAP dietetice timp de două până la patru săptămâni. Apoi le înlocuiți cu alternative cu FODMAP redus.

Vă monitorizați simptomele pentru modificări (folosind jurnalul alimentar) și, apoi, reintroduceți FODMAP specifice unul câte unul pe o perioadă de șase până la opt săptămâni, în funcție de toleranța dumneavoastră.

Medicul sau nutriționistul vă poate sfătui să păstrați un jurnal alimentar și o diagramă a simptomelor pentru a ajuta la identificarea alimentelor cu probleme, precum și la urmărirea cantităților. Scopul este de a găsi care alimente vă declanșează simptomele IBS, astfel încât să le puteți limita sau elimina în dieta .

Un studiu din 2017 din revista Gastroenterology & Hepatology a analizat cercetările existente și a constatat că 50% până la 86% dintre persoanele cu IBS au răspuns bine la o dietă cu conținut scăzut de FODMAP. 

Un alt studiu din 2017, cel din Gastroenterologie clinică și hepatologie, a constatat că persoanele cu IBS care au urmat o dietă cu conținut scăzut de FODMAP timp de patru săptămâni au fost de două ori mai susceptibile de a avea o calitate a vieții îmbunătățită și niveluri mai scăzute de anxietate în comparație cu cei care au urmat un tratament mai tradițional dietă.

Medicul dumneavoastră vă poate ajuta să adoptați o dietă cu conținut scăzut de FODMAP. Rețineți că toată lumea reacționează diferit la FODMAP, iar unele persoane cu IBS pot consuma cantități mici fără a avea simptome.

Mai multe am scris și aici: https://www.mariamartac.ro/intolerante-si-alergii-alimentare-in-sportul-de-performanta/ 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


FACEBOOK

Facebook Pagelike Widget

RECOMAND

PARTENERI

restocracy