Moduri neașteptate în care să-ți convingi copiii să mănânce sănătos

food-3230799_1920-1280x853.jpg

Pune capăt certurilor legate de mâncare. Iată câteva moduri neașteptate în care să-ți convingi copiii să mănânce sănătos.

Am primit întrebarea ”Cum să îmi conving copiii să mănânce legume?” de foarte multe ori de la părinți disperați.

Pentru că sunt și eu mamă, îi înțeleg perfect. E treaba noastră să ajutăm copii să consume mâncare sănătoasă. Dar nu îi putem forța să mănânce legume, să accepte mâncare necunoscută și să aleagă snack-uri sănătoase. Deci concentrați-vă pe ajutorul pe care îl puteți oferi copiilor, fără ai obliga. Sună mult mai greu decât este. Dar să trecem la subiect.

Nimănui nu îi place să i se spună ce să facă! 

Daca le vei da ordine, nu te vor mai asculta, nu vor coopera și vei reuși doar să îi enervezi. Poate chiar vor începe să facă exact opusul a ceea ce le-ai spus. Cert e că nu te vei mai putea întelege cu ei.

Asta se întâmplă  pentru că se simt minimalizați, ca și cum nimănui nu-i pasă de ce gânduri au ei. Așa e, copiii au nevoie de direcționare, asta nu înseamnă că trebuie, ca parinte, să le spui mereu ce să facă. E mult mai bine să îi ajuți să realizeze singuri care este cea mai bună decizie pe care să o ia, astfel:

Intreaba-i de ce au ales un anumit aliment?

Ascultă-le răspunsurile cu atenție si ia-le în considerare.

Folosește-te de ele pentru a-i ghida. 

Dar pentru ca aceste sfaturi să funcționeze, trebuie să stabiliți 3 reguli de bază:

  1. Comportă-te așa cum iți doresti să se comporte și copiii tăi

Când sfaturile tale nu corespund cu modul în care tu te porți, copiii observă. Încearcă să aplici toate îndrumările pe care le dai lor, ca să ai mai multe șanse să fii ascultat. 

-mănâncă la fel de sănătos pe cât îți dorești să mănânce copilul tău,

-mănâncă încet, așezat la masă, nu în fața televizorului,

-oprește-te din mâncat când te-ai săturat.

2.   Ține-te de promisiunea ta și ai încredere că și ei vor face la fel

Stabiliți ce responsabilități are părintele, și respectiv copilul, în legătură cu mâncarea. De exemplu:

părintele: cumpără mâncarea, o gătește, o pregătește la ore fixe, se asigură că timpul petrecut la masă este plăcut.

copilul: decide ce să mănânce din preparatele disponibile și cât să mănânce.

Astfel, controlezi ce mâncare este în casa ta și care poate fi aleasă de copii. Însă, dacă se întâmplă să mănânce, acasă la un prieten sau în oraș, ceva ce nu este permis la tine în casă, discută cu el și nu exagera reacția, pentru că, așa cum spuneam, copiii trebuie sa aibă si ei control asupra deciziilor proprii.

3.   Rămâi neutru în discuții

Pune întrebări sincere, care chiar așteaptă orice fel de răspuns, nu răspunsul pe care îl ai tu în cap.

Atunci când mănâncă legume, nu face comentarii de genul: ”Bravoo! Te-ai descurcat incredibil!”, iar cand nu-ti place ce a ales să mănânce, nu reacționa ironic: ”Chiar o să mănânci chestia aia drept gustare?”.

Aceste reguli, aplicate impreuna, iti vor ajuta copilul să ajungă la comportamentul pe care îl dorești. 

Poartă-te mereu așa cum ai vrea să se comporte și el. Fii modelul lui!

‘Educația copiilor începe cu educația părinților.‘


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


FACEBOOK

Facebook Pagelike Widget

RECOMAND

PARTENERI

restocracy