Alcoolul, socializarea și dieta

alcool-dieta.jpg

Să te bucuri de o băutură împreună cu prietenii este un mod de a te relaxa. Atunci când nu este consumat în exces, desigur, alcoolul are un rol chiar benefic – acela de a apropia oamenii, de a elimina stresul, de a descreți frunțile și de a stimula creativitatea. De altfel, am mai scris un articol pe această temă. În plus, unele cercetări sugerează chiar că un consum moderat de alcool este bun pentru inimă și ne poate ajuta să trăim mai mult.

Aportul moderat de alcool înseamnă o băutură pe zi pentru femei și nu mai mult de două băuturi pe zi pentru bărbați. A bea regulat cantități mai mari de alcool poate avea efecte negative asupra sănătății, acesta fiind precursor pentru hipertensiune, boli hepatice sau depresie, ca să enumerăm doar câteva.

În ceea ce privește dieta de slăbit, alcoolul si silueta nu sunt cei mai buni prieteni. Contează CÂT dar și CE bei!
Toate cocktail-uri sunt bogate în zahăr adăugat și alte ingrediente nerecomandate pentru o dieta sănătoasă.
În funcție de cum se face un cocktail, este foarte probabil să conțină mult zahăr. Consumul de zahăr este direct legat de obezitate, diabet de tip 2 și boli de inimă.

Potrivit American Heart Association, zahărul ar trebui limitat la aproximativ 8% din aportul nostru zilnic de calorii; adică 6 lingurițe pe zi (100 calorii) pentru femei si mai puțin de 9 lingurițe pe zi (150 calorii) pentru bărbați.
Astfel, doua băuturi și gata, ți-ai epuizat tot “bugetul” de calorii provenite din carbohidrați pentru o zi întreagă. Restul… sunt destinate depozitelor de grăsime.

Mai mult, unele băuturi conțin frișcă sau alte creme bogate in zahăr si lipide (in special grăsimi saturate).
Atunci când mergi la un bar și comanzi un cocktail este foarte puțin probabil să știi cu exactitate ce conține. Un lucru e sigur: conține foooarte mult zahăr.

Dacă doriți să vă încălziți într-o noapte rece de iarnă, încercați pijamale de flanelă în loc de o cafea irlandeză (Irish Coffee). Pijamalele sunt mult mai bune pentru talia ta! 🙂 Făcută cu frișcă, whisky irlandez și zahăr, o porție de Irish Coffee poate conține mai mult de 300 de calorii.

Eggnog, un favorit etern al Crăciunului, ar trebui să fie limitat la o doză unică pe an! Fiind făcut cu zahăr, gălbenuș de ou, lapte, smântână și coniac, rom sau bourbon, doar o porție din această băutură festivă vă va crește semnificativ aportul de grăsimi saturate, colesterol și calorii (400). Din punct de vedere dietetic, o cană de eggnog conține echivalentul a 15 pachete de zahăr și poate depăși grăsimea saturată dintr-un Big Mac.

Dacă bei un Mai Tai, acesta te poate duce cu gândul pe o insulă tropicală, dar nu te va ajuta să arăți bine într-un bikini odată ce ai ajuns acolo. Deși rețetele variază foarte mult, un Mai Tai conține diferite tipuri de rom, nucă de cocos, lichior, suc de ananas și suc de portocale.

Dacă ești un băutor de bere, s-ar putea să fii surprinși să vezi cine conduce detașat în acesta lista… Ne amăgim crezând ca berea nu este la fel de rea ca toate cocktail-urile acestea pline de zahar, nu? Ei bine, depinde de bere. Berea poate varia de la câteva zeci la câteva sute de calorii pe o halbă.

Dacă dorești să bei mai mult de o bere și să te menții în bugetul de calorii propus, alege o bere cu un procent redus de alcool în volum (ABV) pentru că mai mult alcool înseamnă mai multe calorii.

Concluzia: Alcoolul este permis. dar cu MODERAȚIE.

Dacă ai întrebări, nelămuriri sau ești interesat de ședințe de consiliere, nu ezita să mă contactezi.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


FACEBOOK

Facebook Pagelike Widget

RECOMAND

alimentespeciale.ro

PARTENERI

restocracy